Challenge
Univé vindt dat iedereen zich zeker moet voelen. Brand- en inbraakpreventie staan daarom hoog genoteerd bij de coöperatie. Met de per 1 juli verplichte rookmelder ruikt Univé een kans om het lokale karakter van Univé te versterken. Hoe kunnen we dat veilige gevoel in de buurt (terug)brengen?
Idee
Met 100 winkels in het land kunnen we iedereen van gratis rookmelders voorzien, in ruil voor een gesprek, ja dat dan wel. Maar we willen ook de buurt wapenen tegen inbraak. Laat voor beide gevallen nou een alarm nodig zijn. Hét haakje voor de campagne. In online video's zien we een inbreker (of toch niet?), in lokale abri’s en POS materiaal branden we onze boodschap af. Met radiospots laten we de luisteraar nadenken hoe eenvoudig brand en inbraak ontstaat en hoe eenvoudig het te voorkomen is. En tot slot maken we de buurt van de 1,6 miljoen bestaande klanten van Univé veilig door ze zelf een DM bij hun buren in de bus te laten doen voor de gratis rookmelder.
Voel je veilig, zeker thuis. Univé.
Special thanks to...
Deze campagne heb ik met Joep Drummen bij DEPT® ontwikkeld.