WERK       |       OVER RENÉ       |       CONTACT


POSTCODE LOTERIJ - Dat opent deuren

Challenge

Het begin van een nieuw jaar is voor de Postcode Loterij het startsein voor een nieuwe salescampagne. Want dan is bekend hoeveel loten er verkocht zijn. Hoeveel daarvan naar de 146 goede doelen gaat en hoeveel prijzen en cadeaus er in 2024 worden verdeeld. Die prijzenpot is immens. €435 miljoen euro. Dé trigger voor mensen om mee te doen.

Het probleem echter van een onvoorstelbaar groot bedrag, is de onvoorstelbare grootte van het bedrag. Of je het nu over 134 miljoen of 435 miljoen hebt. Veel is veel. Hoe kunnen we voelbare waarde geven aan de prijzenpot om mensen over de streep te trekken?

 

Idee

We voegen emotionele waarde toe aan het bedrag. Met échte winnaars. En tastbare voorbeelden. Een auto, camper, nieuw huis, of sterker nog, een nieuw huis in het buitenland! Als Gaston Starreveld voor de deur staat, kan het je zomaar gebeuren. Je hoeft alleen maar open te doen. En zo komt er vanzelf een thema dat alleen de Postcode Loterij kan roepen:

€435,9 miljoen. Dat opent deuren!

 

Special thanks to...

Deze campagne heb ik bij het Concept Center van de Postcode Loterij ontwikkeld met o.a. Jochem Rijlaarsdam.